Wprowadzenie obowiązkowego korzystania z tachografów inteligentnych drugiej generacji drugiej wersji (G2V2) oznacza szereg nowych powinności i zobowiązań, ale też sporo dodatkowych możliwości i korzyści dla przewoźników i branży transportowej. Jakie są najważniejsze zmiany? Czy są one ułatwieniem, czy wręcz przeciwnie – obciążeniem dla firm transportowych i samych kierowców? Co z dotychczasowymi inwestycjami w systemy flotowe? Czy i w jaki sposób będzie można zsynchronizować tachografy G2V2 z funkcjonującymi już w firmie wewnętrznymi aplikacjami do zarządzania flotą?

Szybciej i bezpieczniej

Jedną z podstawowych korzyści dla przewoźników wynikających z konieczności instalowania tachografów inteligentnych drugiej generacji drugiej wersji w samochodach, będzie możliwość automatycznego przekraczania granic na terenie Unii Europejskiej. To duża korzyść zarówno dla kierowców, jak i firm transportowych. Dzięki nowym tachografom kierowcy nie będą zmuszeni do obowiązkowych postojów na pierwszym parkingu po przekroczeniu granicy, by odnotować zmianę kraju w tachografie. Każde przekroczenie granicy będzie automatycznie zapisywane w systemie.

W nowym tachografie pojawią się też nowe funkcje, które ułatwią załadunek i rozładunek. Każda taka operacja będzie rejestrowana zarówno w pamięci urządzenia, jak i na karcie kierowcy. Funkcja ta będzie uruchamiana bezpośrednio przez kierowcę. Łatwo i szybko. Dodatkowo w tachografie zostaną zachowane informacje dotyczące kategorii każdego transportu, z zaznaczeniem czy realizowano przewóz ludzi czy rzeczy.

Jednym z głównych celów obowiązkowego wprowadzenia nowych tachografów jest zwiększenie bezpieczeństwa na drodze, zarówno dla kierowców, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego, a także ograniczenie przestępczości i szybsze wykrywanie oszustw.

Lepsze zarządzanie biznesem

Nowe tachografy inteligentne będzie można bez problemu zsynchronizować z korporacyjnymi systemami do zarządzania flotą. Synchronizacja ta będzie odbywać się za pośrednictwem systemu bluetooth. Przewoźnik będzie miał cały czas bieżący dostęp do zapisu pracy kierowcy m.in. jego aktualnej lokalizacji, wykonywanych czynności itd. To niezwykle istotne, ponieważ dzięki temu procedury wynikające z obowiązku wdrożenia nowych tachografów będzie można połączyć z wewnętrznymi systemami do zarządzania flotą. Synchronizacja ta jeszcze bardziej wzmocni bezpieczeństwo usług transportowych.

Dzięki możliwości zdalnej obsługi tachografu cyfrowego przez specjalistyczne oprogramowanie Webfleet Tachograph Manager planowanie tras oraz kontrola przestrzegania przepisów będzie jeszcze bardziej skuteczna. System telematyczny Webfleet zapewnia firmom transportowym proste i efektywne zarządzanie flotą. Wszystkie informacje dotyczące trasy każdego pojazdu są monitorowane i wyświetlane w centralnym panelu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo dostępne są też szczegółowe raporty z przejazdów. Aplikacja pozwala na monitorowania całej floty z jednego miejsca. Na dowolnym urządzeniu menedżer ds. floty korporacyjnej może sprawdzać pozycje wszystkich pojazdów na mapie, kontrolować przebieg ich trasy oraz szybkość i zużycie paliwa. System Webfleet zapewnia zgodność z przepisami i minimalizuje stres związany z inspekcjami. Oprogramowania działa w czasie rzeczywistym, ale też archiwizuje i analizuje dane.

Korzyści dla służb to także korzyści dla przewoźników

Na koniec nie można nie wspomnieć o atutach nowego systemu z punktu widzenia służb celnych, policji, straży granicznej czy Inspekcji Transportu Drogowego. Tachografy inteligentne drugiej generacji z pewnością ułatwią pracę funkcjonariuszom, którzy uzyskają możliwość zdalnej obsługi tachografu i wglądu w trasy przejazdu. Zdalna obsługa tachografów zmniejszy też liczbę zatrzymań i kontroli, a to zwiększy komfort pracy kierowców i poprawi szybkość usług transportowych.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Czym są „wyścigi słoni” na drogach?

Wyścigi słoni, choć określenie brzmi nieco humorystycznie, odnoszą się do poważnego problemu…

Drabina do cystern – kompleksowa obsługa pojazdów wielkogabarytowych

Czy wiesz, że branża TSL w Polsce generuje 6% PKB? Szacuje się,…

Kredyt hipoteczny dla kierowcy zawodowego na dietach – co warto wiedzieć?

Dochód przy kredycie hipotecznym jest podstawową kwestią, od której zależy zdolność kredytowa.…

W jaki sposób zorganizować międzynarodowy transport chłodniczy, który będzie bezpieczny dla przewożonego ładunku?

Organizacja międzynarodowego transportu chłodniczego jest kluczowa dla bezpieczeństwa i zachowania jakości przewożonych…