Czy na Litwie są obowiązkowe winiety dla ciężarówek?

Tak! Od lutego 2018 roku na Litwie obowiązują elektroniczne winiety, które zastąpiły te papierowe. Te drugie były dostępne jeszcze do sierpnia 2018 roku, jednak od 21 sierpnia 2018 roku na Litwie obowiązuje jedynie elektroniczny system opłat drogowych. Winiety nie dotyczą pojazdów osobowych – obowiązują wyłącznie samochody ciężarowe i autobusy. (kategoria N1 i M2)

Gdzie kupić winietę na Litwę?

Elektroniczną winietę na Litwę można kupić online na stronie Litewskiej Dyrekcji Autostrad – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Strona dyrekcji jest dostępna w kilku wersjach językowych. W tym momencie dostępne są wersje po angielsku, rosyjsku i oczywiście po litewsku.

Mandat za brak winiety – Litwa

Mandat za brak winiety dla pojazdów kategorii M2 i N1 wynosi od 170 EUR do 350 EUR.

Aktualne ceny winiet dla ciężarówek na Litwie

Pojazdy do 3,5 tony – cena winiety Litwa 2024

Opłata roczna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 304 EUR
Opłata miesięczna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 28 EUR
Opłata tygodniowa EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 14 EUR
Opłata dzienna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 6 EUR

Pojazdy od 3,5 tony do 12 ton – cena winiety Litwa 2024

Opłata roczna EURO IV i niżej: 550 EUR
Opłata roczna EURO 0, I, II, III: 753 EUR

Opłata miesięczna EURO IV i niżej: 52 EUR
Opłata miesięczna EURO 0, I, II, III: 75 EUR

Opłata tygodniowa EURO IV i niżej: 26 EUR
Opłata tygodniowa EURO 0, I, II, III: 37 EUR

Opłata dzienna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 11 EUR

Pojazdy o masie powyżej 12 ton – cena winiety Litwa 2024

Opłata roczna EURO IV i niżej: 753 EUR
Opłata roczna EURO 0, I, II, III: 1071 EUR

Opłata miesięczna EURO IV i niżej: 75 EUR
Opłata miesięczna EURO 0, I, II, III: 107 EUR

Opłata tygodniowa EURO IV i niżej: 37 EUR
Opłata tygodniowa EURO 0, I, II, III: 52 EUR

Opłata dzienna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 11 EUR

Pojazdy specjalistyczne – cena winiety Litwa 2024

Opłata roczna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 347 EUR
Opłata miesięczna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 28 EUR
Opłata tygodniowa EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 14 EUR
Opłata dzienna EURO 0, I, II, III, IV i niżej: 6 EUR

Czytaj również:  Jaką nawigację do samochodu ciężarowego wybrać? - ranking 2024

Płatne autostrady na Litwie

A1 Vilnius (Wilno) – Kaunas (Kowno) – Klaipėda (Kłajpeda): (10.15 – 91.00 km; 102.93 – 303.74 km);
A2 Vilnius (Wilno) – Panevėžys (Poniewież): (12.00 – 132.70 km);
A3 Vilnius (Wilno) – Minsk (Białoruś): (6.65 – 32.91 km);
A4 Vilnius (Wilno) – Varėna (Orany) – Grodno (Białoruś): (15.51 – 133.96 km);
A5 Kaunas (Kowno) – Marijampolė (Mariampol) – Suwałki (Polska) (7.60 – 97.06 km);
A6 Kaunas (Kowno) – Zarasai (Jeziorosy) – Daugavpils (Dyneburg, Łotwa) (6.02 – 185.40 km);
A7 Marijampolė (Mariampol) – Kybartai (Kibarty) – Kaliningrad (Rosja) (2.50 – 41.92 km);
A8 Panevėžys (Poniewież) – Aristava (Orwistów) – Sitkūnai: (7.50 – 87.86 km);
A9 Panevėžys (Poniewież) – Šiauliai (Szawle): (5.00 – 75.14 km);
A10 Panevėžys (Poniewież) – Pasvalys (Poswol) – Riga (Ryga, Łotwa): (4.57 – 66.10 km);
A11 Šiauliai (Szawle) – Palanga (Połąga): (2.65 – 146.41 km);
A12 Riga (Ryga, Łotwa) – Šiauliai (Szawle) – Tauragė (Taurogi) – Kaliningrad (Rosja): (0 – 49.70 km; 59.43 – 185.96 km);
A13 Klaipėda (Kłajpeda) – Liepaja (Lipawa, Łotwa) (11.00 – 24 77 km; 26.75 – 45.15 km);
A14 Vilnius (Wilno) – Utena (Uciana): (10.66 – 95.60 km);
A15 Vilnius (Wilno) – Lida (Białoruś): (10.66 – 49.28 km);
A16 Vilnius (Wilno) – Prienai (Preny) – Marijampolė (Mariampol): (15.55 – 135.48 km);
A17 Panevėžys (Poniewież) bypass (obwodnica) (0 – 22.28 km);
A18 Šiauliai (Szawle) bypass (obwodnica) (0 – 17.08 km).

Czytaj również:  Winiety Czechy 2024 – gdzie zamówić i ile kosztuje winieta na Czechy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Uniwersalne oprogramowanie wagowe – te cechy są kluczowe

Prowadzisz działalność gospodarczą i wahasz się, jaki program do wagi samochodowej wybrać?…

Tachografy inteligentne II generacji – jak zmieniają branżę transportową?

Wprowadzenie obowiązkowego korzystania z tachografów inteligentnych drugiej generacji drugiej wersji (G2V2) oznacza…

Czym są „wyścigi słoni” na drogach?

Wyścigi słoni, choć określenie brzmi nieco humorystycznie, odnoszą się do poważnego problemu…

Drabina do cystern – kompleksowa obsługa pojazdów wielkogabarytowych

Czy wiesz, że branża TSL w Polsce generuje 6% PKB? Szacuje się,…