Naprawa opon ciężarowych ma swoją specyfikę i jest dość pracochłonna w porównaniu do naprawy opon samochodów osobowych. Naprawa opon wielkogabarytowych jest dość trudna a wynika to przede wszystkim z ich dużych rozmiarów, jak i wagi samych opon. Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni serwis wymiany i naprawy opon w samochodach ciężarowych oraz poznaj aktualnie obowiązuje ceny.

Na czym polega naprawa opon ciężarowych?

Samodzielna naprawa poważnych uszkodzeń opon ciężarowych jest prawie niemożliwa. Poważne uszkodzenia opon dla samochodów ciężarowych koniecznie powinny być naprawiane jedynie w wyspecjalizowanych serwisach, które dysponują specjalnymi narzędziami hydraulicznymi i pneumatycznymi, kompresorami, wulkanizatorami i innymi urządzeniami.

Czytaj również:  Jaką nawigację do samochodu ciężarowego wybrać? - ranking 2025

Bardzo ważne jest, aby naprawy zostały wykonane przy użyciu właściwie dobranych materiałów oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników serwisu. Biorąc pod uwagę, że opony samochodów ciężarowych są narażone na duże obciążenia, uszkodzona opona nie wytrzyma długo i może zawieść Cię w najmniej odpowiednim momencie.

Ostrzegamy równie przed samodzielnym usuwaniem przedmiotów wbitych w oponę do Tir-a. Ich nieumiejętne usunięcie skutkuje bardzo często wystrzałem opony! 

Wulkanizacja TIR dla opon ciężarowych

Wulkanizacja jest stosowana do naprawy opon ciężarowych o dowolnej złożoności. Istnieją dwa rodzaje wulkanizacji: naprawa opon ciężarowych na gorąco oraz naprawa opon ciężarowych na zimno.

Naprawa opon ciężarowych na gorąco

Metoda na gorąco polega na nałożeniu na uszkodzone miejsce łaty surowej gumy, która jest podgrzewana do temperatury 150-200°C przez specjalny elektryczny wulkanizator. Łata zostaje stopiona i przyspawana do gumy opony, stając się z nią jednością.

Czytaj również:  Ubezpieczenie samochodu ciężarowego 2025 bez tajemnic

Naprawa opon ciężarowych na zimno

Przy metodzie na zimno plaster jest przyklejany specjalnym klejem i dociskany mocno do uszkodzonego miejsca za pomocą prasy pneumatycznej. Podczas schnięcia klej częściowo rozpuszcza gumę opony, wnikając w jej strukturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Czy wynajem samochodu ciężarowego się opłaca? Sprawdź, co musisz wiedzieć!

Spis treści Na czym polega wynajem samochodów ciężarowych?Wynajem krótkoterminowy vs. Wynajem długoterminowyPodmioty…

Jak wybrać najlepszy system ERP dla transportu i logistyki?

Spis treści Czym jest system ERP w logistyce i transporcie?Kluczowe funkcjonalności systemów…

Dlaczego ta folia stretch to MUST-HAVE w Twoim magazynie?

Spis treści Najlepszy stretch do magazynuKtórą folię wybrać?Która folia będzie najlepsza dla…

Transport całopojazdowy w eksporcie do Niemiec – praktyczny przewodnik

Spis treści Przestrzeganie rygorystycznych norm ADR w transporcie ciężarowym do NiemiecZarządzanie czasem…