Naprawa opon ciężarowych ma swoją specyfikę i jest dość pracochłonna w porównaniu do naprawy opon samochodów osobowych. Naprawa opon wielkogabarytowych jest dość trudna a wynika to przede wszystkim z ich dużych rozmiarów, jak i wagi samych opon. Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni serwis wymiany i naprawy opon w samochodach ciężarowych oraz poznaj aktualnie obowiązuje ceny.

Na czym polega naprawa opon ciężarowych?

Samodzielna naprawa poważnych uszkodzeń opon ciężarowych jest prawie niemożliwa. Poważne uszkodzenia opon dla samochodów ciężarowych koniecznie powinny być naprawiane jedynie w wyspecjalizowanych serwisach, które dysponują specjalnymi narzędziami hydraulicznymi i pneumatycznymi, kompresorami, wulkanizatorami i innymi urządzeniami.

Czytaj również:  Jaką nawigację do samochodu ciężarowego wybrać? - ranking 2023

Bardzo ważne jest, aby naprawy zostały wykonane przy użyciu właściwie dobranych materiałów oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników serwisu. Biorąc pod uwagę, że opony samochodów ciężarowych są narażone na duże obciążenia, uszkodzona opona nie wytrzyma długo i może zawieść Cię w najmniej odpowiednim momencie.

Ostrzegamy równie przed samodzielnym usuwaniem przedmiotów wbitych w oponę do Tir-a. Ich nieumiejętne usunięcie skutkuje bardzo często wystrzałem opony! 

Wulkanizacja TIR dla opon ciężarowych

Wulkanizacja jest stosowana do naprawy opon ciężarowych o dowolnej złożoności. Istnieją dwa rodzaje wulkanizacji: naprawa opon ciężarowych na gorąco oraz naprawa opon ciężarowych na zimno.

Naprawa opon ciężarowych na gorąco

Metoda na gorąco polega na nałożeniu na uszkodzone miejsce łaty surowej gumy, która jest podgrzewana do temperatury 150-200°C przez specjalny elektryczny wulkanizator. Łata zostaje stopiona i przyspawana do gumy opony, stając się z nią jednością.

Czytaj również:  Ubezpieczenie samochodu ciężarowego 2023 bez tajemnic

Naprawa opon ciężarowych na zimno

Przy metodzie na zimno plaster jest przyklejany specjalnym klejem i dociskany mocno do uszkodzonego miejsca za pomocą prasy pneumatycznej. Podczas schnięcia klej częściowo rozpuszcza gumę opony, wnikając w jej strukturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Autostrady w Polsce i za granicą — co warto wiedzieć?

Spis treści Sprawdź jak rozwijały się w Polsce autostradyPorównanie dróg ekspresowych i…

Zwiększ efektywność swojej firmy transportowej dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu!

Spis treści Kluczowe funkcje oprogramowania do zarządzania transportemfireTMS – przykład efektywnego rozwiązania…

Strefa Q&A od Inelo – korzystaj z wiedzy ekspertów

Spis treści Strefa Q&A od Inelo – przestrzeń dla transportu Baza wiedzy i…

Transport w Polsce i na świecie

Spis treści Rodzaje transportu towarów Znaczenie firm logistycznych Transport towarów w Polsce Branża transportowa na…