Naprawa opon ciężarowych ma swoją specyfikę i jest dość pracochłonna w porównaniu do naprawy opon samochodów osobowych. Naprawa opon wielkogabarytowych jest dość trudna a wynika to przede wszystkim z ich dużych rozmiarów, jak i wagi samych opon. Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni serwis wymiany i naprawy opon w samochodach ciężarowych oraz poznaj aktualnie obowiązuje ceny.

Na czym polega naprawa opon ciężarowych?

Samodzielna naprawa poważnych uszkodzeń opon ciężarowych jest prawie niemożliwa. Poważne uszkodzenia opon dla samochodów ciężarowych koniecznie powinny być naprawiane jedynie w wyspecjalizowanych serwisach, które dysponują specjalnymi narzędziami hydraulicznymi i pneumatycznymi, kompresorami, wulkanizatorami i innymi urządzeniami.

Czytaj również:  Jaką nawigację do samochodu ciężarowego wybrać? - ranking 2025

Bardzo ważne jest, aby naprawy zostały wykonane przy użyciu właściwie dobranych materiałów oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników serwisu. Biorąc pod uwagę, że opony samochodów ciężarowych są narażone na duże obciążenia, uszkodzona opona nie wytrzyma długo i może zawieść Cię w najmniej odpowiednim momencie.

Ostrzegamy równie przed samodzielnym usuwaniem przedmiotów wbitych w oponę do Tir-a. Ich nieumiejętne usunięcie skutkuje bardzo często wystrzałem opony! 

Wulkanizacja TIR dla opon ciężarowych

Wulkanizacja jest stosowana do naprawy opon ciężarowych o dowolnej złożoności. Istnieją dwa rodzaje wulkanizacji: naprawa opon ciężarowych na gorąco oraz naprawa opon ciężarowych na zimno.

Naprawa opon ciężarowych na gorąco

Metoda na gorąco polega na nałożeniu na uszkodzone miejsce łaty surowej gumy, która jest podgrzewana do temperatury 150-200°C przez specjalny elektryczny wulkanizator. Łata zostaje stopiona i przyspawana do gumy opony, stając się z nią jednością.

Czytaj również:  Ubezpieczenie samochodu ciężarowego 2025 bez tajemnic

Naprawa opon ciężarowych na zimno

Przy metodzie na zimno plaster jest przyklejany specjalnym klejem i dociskany mocno do uszkodzonego miejsca za pomocą prasy pneumatycznej. Podczas schnięcia klej częściowo rozpuszcza gumę opony, wnikając w jej strukturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

„Inna praca” i „czas dyspozycyjności” – punkt sporny między kierowcami a przewoźnikami

Spis treści Dlaczego temat jest istotny?Czas zatrudnienia kontra długość zmiany – gdzie…

Czy wynajem samochodu ciężarowego się opłaca? Sprawdź, co musisz wiedzieć!

Spis treści Na czym polega wynajem samochodów ciężarowych?Wynajem krótkoterminowy vs. Wynajem długoterminowyPodmioty…

Amerykańskie ciężarówki – TOP 5 najbardziej znanych

Spis treści Amerykańskie ciężarówki – wyjątkowe w każdym caluKenworth W900Peterbilt 359Mack RWestern…

Jak wybrać najlepszy system ERP dla transportu i logistyki?

Spis treści Czym jest system ERP w logistyce i transporcie?Kluczowe funkcjonalności systemów…