Naprawa opon ciężarowych ma swoją specyfikę i jest dość pracochłonna w porównaniu do naprawy opon samochodów osobowych. Naprawa opon wielkogabarytowych jest dość trudna a wynika to przede wszystkim z ich dużych rozmiarów, jak i wagi samych opon. Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni serwis wymiany i naprawy opon w samochodach ciężarowych oraz poznaj aktualnie obowiązuje ceny.

Na czym polega naprawa opon ciężarowych?

Samodzielna naprawa poważnych uszkodzeń opon ciężarowych jest prawie niemożliwa. Poważne uszkodzenia opon dla samochodów ciężarowych koniecznie powinny być naprawiane jedynie w wyspecjalizowanych serwisach, które dysponują specjalnymi narzędziami hydraulicznymi i pneumatycznymi, kompresorami, wulkanizatorami i innymi urządzeniami.

Czytaj również:  Jaką nawigację do samochodu ciężarowego wybrać? - ranking 2024

Bardzo ważne jest, aby naprawy zostały wykonane przy użyciu właściwie dobranych materiałów oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników serwisu. Biorąc pod uwagę, że opony samochodów ciężarowych są narażone na duże obciążenia, uszkodzona opona nie wytrzyma długo i może zawieść Cię w najmniej odpowiednim momencie.

Ostrzegamy równie przed samodzielnym usuwaniem przedmiotów wbitych w oponę do Tir-a. Ich nieumiejętne usunięcie skutkuje bardzo często wystrzałem opony! 

Wulkanizacja TIR dla opon ciężarowych

Wulkanizacja jest stosowana do naprawy opon ciężarowych o dowolnej złożoności. Istnieją dwa rodzaje wulkanizacji: naprawa opon ciężarowych na gorąco oraz naprawa opon ciężarowych na zimno.

Naprawa opon ciężarowych na gorąco

Metoda na gorąco polega na nałożeniu na uszkodzone miejsce łaty surowej gumy, która jest podgrzewana do temperatury 150-200°C przez specjalny elektryczny wulkanizator. Łata zostaje stopiona i przyspawana do gumy opony, stając się z nią jednością.

Czytaj również:  Ubezpieczenie samochodu ciężarowego 2024 bez tajemnic

Naprawa opon ciężarowych na zimno

Przy metodzie na zimno plaster jest przyklejany specjalnym klejem i dociskany mocno do uszkodzonego miejsca za pomocą prasy pneumatycznej. Podczas schnięcia klej częściowo rozpuszcza gumę opony, wnikając w jej strukturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Uniwersalne oprogramowanie wagowe – te cechy są kluczowe

Prowadzisz działalność gospodarczą i wahasz się, jaki program do wagi samochodowej wybrać?…

Tachografy inteligentne II generacji – jak zmieniają branżę transportową?

Wprowadzenie obowiązkowego korzystania z tachografów inteligentnych drugiej generacji drugiej wersji (G2V2) oznacza…

Czym są „wyścigi słoni” na drogach?

Wyścigi słoni, choć określenie brzmi nieco humorystycznie, odnoszą się do poważnego problemu…

Drabina do cystern – kompleksowa obsługa pojazdów wielkogabarytowych

Czy wiesz, że branża TSL w Polsce generuje 6% PKB? Szacuje się,…