Rekordowy kontrakt Budmat Transport zamawia 102 nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T

Firma Budmat Transport z Płocka, należąca do Grupy Budmat, podpisała rekordową umowę z Renault Trucks Polska na dostawę 102 ciągników siodłowych gamy T. To największy tegoroczny kontrakt na zakup samochodów ciężarowych w Polsce!

Największy w tym roku kontrakt na ciągniki siodłowe w Polsce

Spośród zamówionych pojazdów, 100 ciągników siodłowych zostanie wyposażonych w kabiny typu Sleeper, a dwa pozostałe otrzymają przestronniejsze kabiny High Sleeper. Zgodnie z harmonogramem, pierwsza transza 62 pojazdów ma trafić do Płocka już w czerwcu, natomiast pozostałe 40 ciągników zostanie dostarczone do końca bieżącego roku.

Strategiczna rozbudowa floty

Roman Rutecki, prezes Budmat Transport, podkreśla, że zakup nowych ciągników jest bezpośrednio związany z rosnącymi potrzebami głównego klienta firmy.

“Zakup tak dużej liczby pojazdów jest podyktowany rzeczywistymi potrzebami, które skrupulatnie wyliczyliśmy. Z tej setki ciągników 30 zastąpi nasze najstarsze auta, a pozostałe 70 powiększy naszą flotę do 270 sztuk” – wyjaśnia Rutecki.

Budmat Transport obsługuje przede wszystkim firmy produkcyjne Budmat Bogdan Więcek i Budmat Steel, które w ostatnich latach notują dynamiczny rozwój. Grupa Budmat od lat zajmuje pozycję lidera na rynku stalowych pokryć dachowych, a w ostatnich latach stała się również czołowym europejskim dostawcą stalowych konstrukcji wsporczych do paneli fotowoltaicznych oraz producentem stalowych ogrodzeń.

Sprawdź również: Czy wynajem samochodu ciężarowego od Vertellus się opłaca?

Nowoczesne ciągniki siodłowe z zaawansowaną technologią

Zamówione ciągniki Renault Trucks T będą napędzane najnowszą generacją 13-litrowych silników DE13 Euro VI Step E. Jednostki te wyposażono w system Turbo Compound, który zapewnia do 10% oszczędności paliwa w porównaniu do poprzednich wariantów silników.

Prezes Rutecki zwraca uwagę na racjonalne podejście firmy do wyboru konfiguracji pojazdów: “Wybór wielkości kabin, podobnie jak silników, był podyktowany rachunkiem ekonomicznym i wynikami naszych testów. Najważniejszym kryterium jest oczywiście niskie zużycie paliwa, ale bierzemy też pod uwagę inne zmienne, np. koszty serwisowania.”

Co ciekawe, Budmat Transport świadomie zrezygnował z największych dostępnych kabin dla większości zamówionych pojazdów. “Nie wzięliśmy najwyższych kabin, bo przy naszej pracy one się nie sprawdzają. Kierowcy pracujący w krajowych dostawach muszą po kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie wchodzić i wychodzić z szoferki, więc niżej położona podłoga i jeden stopień mniej robią dużą różnicę” – wyjaśnia Prezes Rutecki.

Kontynuacja współpracy z Renault Trucks

Zakup nowych ciągników to kolejny etap długoletniej współpracy Budmat Transport z Renault Trucks Polska. Obecnie we flocie płockiego przewoźnika niemal 80 procent z 200 ciągników siodłowych to pojazdy Renault Trucks. Firma eksploatuje również ciężarówki Renault Trucks typu D Wide oraz – co ciekawe – kilka starszych modeli Renault Premium.

Niespełna rok temu Budmat Transport kupił 43 używane ciągniki siodłowe Renault Trucks T, które według firmy “znakomicie się sprawują i są bezawaryjne”. Jednak, jak podkreśla prezes Rutecki, obecnie sytuacja rynkowa skłania do zakupu nowych pojazdów: “Ceny nowych pojazdów spadły, są one też łatwiej dostępne, a używane podrożały, więc TCO stał się bardziej korzystny dla nowych pojazdów.”

Nowa baza logistyczna

Wkrótce cała firma Budmat Transport przeniesie się do nowej bazy przy ulicy Targowej w Płocku, zlokalizowanej w pobliżu jednego z nowych zakładów Grupy Budmat. Nowy obiekt obejmuje nowoczesną przestrzeń biurową dla zespołu spedytorów, dyspozytorów i pracowników administracyjnych, a także rozbudowane zaplecze socjalne dla kierowców i mechaników.

Za częścią biurową znajduje się nowoczesny warsztat z czterema pełnowymiarowymi, przejazdowymi stanowiskami serwisowymi oraz dwustanowiskowa myjnia pojazdów ciężarowych.

“Przy tak dużej flocie – należy pamiętać, że oprócz ciągników i solówek mamy również ponad 200 naczep, a ich liczba też wzrośnie – własny warsztat na głównej bazie to konieczność” – podkreśla Prezes Roman Rutecki.

Umowa na najwyższym szczeblu

Kontrakt na zakup 102 nowych ciągników siodłowych Renault Trucks T został podpisany na początku kwietnia w siedzibie Budmat Transport w Płocku. Ze strony przewoźnika umowę podpisał Roman Rutecki, prezes Budmat Transport, natomiast ze strony producenta Janusz Buława, prezes Renault Trucks Polska oraz Jacek Kurzawa, prokurent, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych Renault Trucks Polska. W uroczystości uczestniczył również Jacek Korczak, prezes firmy Polsad, autoryzowanego dealera i serwisu Renault Trucks, który od lat jest głównym partnerem serwisowym płockiego przewoźnika.


Artykuł powstał na podstawie informacji prasowej Renault Trucks Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Sytuacja na autostradach – najnowsze komunikaty GDDKiA 4.05.2025

Najnowsze komunikaty GDDKiA w dniu 27.10.2022 roku RT: UWAGA! Ograniczenia w ruchu…

Południowa Obwodnica Warszawy bez ograniczeń dla kierowców ciężarówek

Od niedawna kierowcy samochodów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton mogą cieszyć…

Master Truck Show 2023 – przed nami 19. edycja zlotu!

Spis treści Master Truck Show 2023 – termin zlotu i lokalizacjaMaster Truck…

Tunel pod Mont Blanc zostanie zamknięty od 4 września do 18 grudnia 2023 r.

Tunel pod Mont Blanc to kluczowe połączenie pomiędzy Francją a Włochami, łączące…