Występowanie konkurencyjnych marek wpływa na korzyść konsumentów, którzy mogą wybierać spośród różnych modeli ciężarówek i ciągników siodłowych według własnych potrzeb i upodobań. Jak wygląda sprzedaż pojazdów ciężarowych w 2022 roku?

Sprzedaż ciężarówek 2022

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż ciężarówek w 2022 roku utrzymuje się na wysokim poziomie. W samym maju 2022 roku zarejestrowano w Polsce 3063 pojazdy użytkowe o DMC przekraczającym 3,5 tony. Jest to wynik o 2,4% wyższy niż w roku ubiegłym oraz o 11,3% wyższy niż w kwietniu.

Można zatem mówić o tendencji wzrostowej, którą zahamować może jedynie brak nowych samochodów ciężarowych na rynku. Wiele wskazuje, że tak właśnie się stanie. Badania światowego rynku wskazują, że zaplanowana na rok 2022 produkcja samochodów ciężarowych została już sprzedana. Jest to efekt niskiej podaży i bardzo dużego popytu.

Co to oznacza? Czas oczekiwania na nową ciężarówkę, bądź ciągnik siodłowy z salonu wynosi aktualnie ponad 8 miesięcy. Rok 2021 był bardzo dobry pod względem sprzedaży pojazdów ciężarowych. Klienci musieli czekać na swoje ciężarówki aż do 2022 roku i teraz zasilają one w końcu firmowe floty transportowe.

Czytaj również:  Czy zakup używanej ciężarówki to dobry pomysł?

Sprzedaż samochodów ciężarowych – jakie PKD?

Sprzedaż pojazdów ciężarowych to ciężka dziedzina przemysłu motoryzacyjnego, oznaczona w Polsce kodem PKD 45.19.Z.

Podklasa PKD 45.19.Z obejmuje:

  • sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych, nowych i używanych:
    • samochodów ciężarowych, przyczep i naczep,
    • samochodów kempingowych, przyczep turystycznych i pozostałych pojazdów turystycznych,
  • sprzedaż hurtową i detaliczną samochodów terenowych (> 3,5 t).

Podklasa PKD 45.19.Z nie obejmuje:

  • sprzedaży hurtowej i detalicznej części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach grupy 45.3.
Czytaj również:  Ubezpieczenie samochodu ciężarowego 2024 bez tajemnic

Popularne ciągniki siodłowe

Popularność poszczególnych marek i modeli ciągników siodłowych uzależniona jest od kilku czynników, takich jak cena, dostępność, czy kraj produkcji. Amerykańskie marki znacznie lepiej radzą sobie na rynku amerykańskim, podczas gdy w Europie prym wiodą europejskie pojazdy ciężarowe. Wśród najpopularniejszych marek i modeli należy wyróżnić:

• Renault Trucks (T High Evolution),
• Volvo Trucks (FH12),
• MAN (TGX),
• IVECO (Stralis),
• DAF (FX 105),
• Scania (R420).

Poza rozwiązaniami konstrukcyjnymi i jednostkami napędowymi poszczególne marki różnią się także awaryjnością oraz tempem utraty wartości. Jeżeli kupujesz nowy ciągnik siodłowy to zależy Ci na tym, by utrzymał on swoją wartość przez jak najdłuższy okres czasu.

Pojazdy marki Scania cieszą się dużą popularnością w Polsce, co wynika z oficjalnych źródeł sprzedaży od wielu lat. Ciągniki siodłowe Renault Trucks cenione są za komfort, nową generację silników przekładających się na jeszcze niższe zużycie paliwa oraz atrakcyjne opcje finansowania. Jak to jednak zawsze bywa – każdy kierowca posiada własne upodobania i przyzwyczajenia.

Czytaj również:  Jaką nawigację do samochodu ciężarowego wybrać? - ranking 2024

Transport a pandemia COVID-19

Pandemia COVID-19 mocno uderzyła w transport publiczny. Wynikało to zarówno z obostrzeń dotyczących liczby pasażerów, jak i powszechnego strachu przed zarażeniem się koronawirusem. Niektóre mniejsze firmy transportowe nie przetrwały okresu lockdownu.

Znacznie lepiej sytuacja kształtowała się w branży przewozu dóbr, gdzie wykorzystuje się ciągniki siodłowe. Mieszkańcy całego świata zintensyfikowali zakupy towarów przez Internet, które później były dowożone przez firmy przewozowe. Sytuacja po pandemii zaczęła wracać do normy, aż do rozpoczęcia rosyjskiej agresji na Ukrainie. To rozpoczęło szereg utrudnień – od wstrzymania importu ze wschodu, aż po rosnące ceny paliwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

Czym są „wyścigi słoni” na drogach?

Wyścigi słoni, choć określenie brzmi nieco humorystycznie, odnoszą się do poważnego problemu…

Drabina do cystern – kompleksowa obsługa pojazdów wielkogabarytowych

Czy wiesz, że branża TSL w Polsce generuje 6% PKB? Szacuje się,…

Kredyt hipoteczny dla kierowcy zawodowego na dietach – co warto wiedzieć?

Dochód przy kredycie hipotecznym jest podstawową kwestią, od której zależy zdolność kredytowa.…

W jaki sposób zorganizować międzynarodowy transport chłodniczy, który będzie bezpieczny dla przewożonego ładunku?

Organizacja międzynarodowego transportu chłodniczego jest kluczowa dla bezpieczeństwa i zachowania jakości przewożonych…