Dziesiątki przedprodukcyjnych prototypów elektrycznego samochodu ciężarowego Freightliner eCascadia jeżdżą od lat po Ameryce i przez ten czas były intensywnie testowane. Z tego powodu niektórzy mogą odnieść mylne wrażenie, że ten elektryczny samochód ciężarowy jest produkowany od dłuższego czasu. Jednak rzeczywista sytuacja wokół tej maszyny jest nieco inna. Daimler Truck i jego amerykańska marka Freightliner zaprezentowały w pełni elektryczny samochód ciężarowy Freightliner eCascadia – masowa produkcja tych ciężarówek ma się rozpocząć w tym roku.
Our million-mile tested all-electric @freightliner #eCascadia enters series production in North America ⚡💙https://t.co/SNXdu62QY8 #FutureMoves pic.twitter.com/CxKwmg0Kgi
— Daimler Truck AG (@DaimlerTruck) May 18, 2022
Jak sama nazwa wskazuje, produkcja elektrycznego ciągnika siodłowego opiera się na spalinowym modelu Cascadia, który jest uważany za najlepiej sprzedający się samochód ciężarowy w klasie maszyn o masie powyżej 15 ton. W konfiguracji elektrycznej pojazd ten będzie dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza, prostsza wersja jest dostępna z silnikiem elektrycznym o mocy 320 KM. W ofercie znajdzie się również wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 470 KM.
To samo dotyczy pakietów akumulatorów – w modelu eCascadia dostępne są trzy: 194 kWh, 291 kWh i 438 kWh. Oczywiście dla wszystkich wariantów dostępne jest ładowanie przyspieszone, dzięki któremu nawet akumulator o największej pojemności można naładować do pełna w ciągu 2-6 godzin, w zależności od wydajności stacji ładowania.
Jeśli chodzi o zasięg na jednym pełnym ładowaniu akumulatorów, to również jest on podany tylko dla wersji o największym zużyciu energii – a dla amerykańskich zdobywców autostrad nie wygląda on zbyt imponująco. Zatem eCascadia będzie mogła przejechać do 230 mil – czyli około 370 km. Masa całkowita pojazdu z tym ciągnikiem wynosi 37 ton.